torsdag 29. september 2011

GUD ER GOD!

HEI VERDEN!
Nå er det noen dager siden sist. Gud gjør mye i meg den her tida! Etter vi var på teamtur har jeg fått kjenne opptil flere ganger hvordan det er å bli fylt av ånden i akkord med hva Apostelens gjerninger snakker om i kapittel 2. For mine lesere som ikke vet hva det er snakk om kan jeg kopiere inn et lite avsnitt.

" Men noen gjorde narr av dem og sa: «De har drukket seg fulle på søt vin. Da steg Peter fram sammen med de elleve. Han hevet stemmen og talte til dem: Jødiske menn og alle dere som bor i Jerusalem! Merk dere hva jeg sier, og lytt nøye til mine ord! Disse mennene er ikke fulle, slik dere tror. Det er jo bare den tredje time på dagen. Men her skjer det som er sagt gjennom profeten Joel:

I de siste dager skal det skje, sier Gud,
at jeg øser ut min Ånd over alle mennesker.
Deres sønner og døtre skal tale profetiske ord,
de unge skal ha syner,
og de gamle blant dere ha drømmer.
"

Ja, så det er mye som skjer i litt liv for tiden - for å si det sånn! Men det kjennes godt, og jeg går rundt og er GLAD GLAD GLAD! men det er vell i og for seg ikke rart i og med at det i Galaterne 5:22 står at Åndens frukt er GLEDE!
Det er så fantastisk moro hvordan Gud fungerer! Forleden dag ble jeg profetert over av en dame fra Tyskland. Hvis dere ikke husker hva å profetere betyr fra tidligere innlegg er det, blant annet, å tale ord til
oppmuntring, trøst eller formaning. Hun sa forskjellige ting til meg som jeg bet meg fast i og har tenkt litt på i etterkant. Idag fikk jeg først bekreftet det én gang gjennom gjestetaleren vi hadde på besøk ba for meg (kommer tilbake til hvem det var), og etter en time er det en venn av meg som profeterer akkurat det samme over meg - og dette er min da 2. bekreftelse. "
etter to eller tre vitners utsagn skal enhver sak være avgjort " Det er bare så utrolig moro hvordan Gud fungerer! Nei, det er spennende tider dere!

Idag hadde vi Andreas Fjellvang som gjestetaler på skolen. Han talte om det å være Guds sønn! Andreas er en fantastisk person som virkelig har oppdaget hva vi har fått tilgjengelig i Jesus. Han var den første nordmannen som gikk på bibelskolen som Bethel church har i Redding, California - for dere som er kjent med den. Han er en pioner, og er utrolig viktig i den oppgaven med å få se himmelen på jord, i Norge! Han er også leder for "nordic school for supernatural ministry" i Levanger. Han talte mye bra!
" Gudesønnen ble menneskesønn, sånn at menneskesønner kunne bli gudesønner! ". Ellers gikk dagen utpå å bare henge i Guds nærvær. Klokka var halv fem da jeg gikk hjem fra skolen, og vi slutter kl. ett. Da hadde jeg gjort alt fra å ligge på en sofa å soake(være stille innfor Gud) /sove i Guds nærvær til å få så latteranfall at jeg strigråt på fremste rad (dette var dog enda under undervisningen til Andreas...) MEN ikke vær overrasket, as I said - åndens frukt er jo nettopp; GLEDE!


Andreas Fjellvang

Kan jo fortelle litt kjapt hva jeg har gjort de siste dagene. Igår etter skolen hadde vi profetisk kunst fra 13.00 til 15.30 - det er så moro! Det er samtidig som noe som vi kaller for bønnehus, hvor det er bønn og lovsang som de frivillige leder. Her har dere en film som Arne, en av de frivillige på Veien har laget for å promotere nettopp dette! Veldig bra film, anbefales å se!



Etter skolen dro jeg til Camilla R i klassen for å være på overnattingsbesøk! Woho! det var koslig! Hun bor ute på Sotra og har epletrær! Så vi dro ut på kvelden
og plukket epler og lagde total hjemmelaget eplekake og smoothie mens vi så på filmen Fireproof! Det var kjempe knall! Camilla, du er så BRA!


Har jo fortalt litt om min dag, men kan jo plusse på at jeg tok turen til byen og kjøpte meg min første McDonalds middagen jeg har hatt siden jeg flyttet hit! Så der satt jeg alene og koste med med Idol Menyen min og Milkshake. Ja, forresten - forrige mandag skulle jeg begynne å jogge, og nå mandag som var skulle jeg begynne å spise sunt. Her får du ett bilde av resultatet så langt!

Halleluja anyways!


Sånn på tampen kan jeg jo fortelle at jeg gleder meg til mårradagen! Tror den blir gjennomsyret god, men det jeg har lyst å sette fingeren på er McFlurry festen vi skal ha på McDonalds imårra etter skolen! HURRA, klassedate - det BLIR jo ikke bedre!! GLEDE!!

også kan dokker få en liten oppmuntring her helt avsluttanes! Et lite vitnesbyrd fra Daniel, fra Haugesund! I love my class!! SE vitnesbyrdet HER!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar