tirsdag 22. november 2011

MIRAKLER skjer idag!


Da har saken vært sånn, mine lesere, at min Acer har vært nede for telling i x-antall dager - så jeg har altså ikke hatt mulighet til å skrive noe blogginnlegg. Idag kommer jeg til å skrive litt om Levangerturen vi var på med skolen, også kommer andre snacksbiter etterhvert. Har foreksempel hatt familieforøkelse idag! Halleluja!

For 1,5 uke siden var vi altså igjen på teamtur rundt om fra levanger og sørover. Jeg var så heldig å få lov til å være på teamet til Levanger. Her hang vi med studentene fra Nordic Mission sin Bibelskole (de er knall!), og bodde på bønnesenteret. Bedre oppvartning enn det vi fikk der skal man leite lenge etter! Andreas Fjellvang som driver skolen er en helt fantastisk mann som virkelig er en mann etter Guds hjerte. Var en fantastisk langhelg hvor vi fikk bruke hele fredagen på skolen med elevene, mens Steinar underviste om helbredelser og evangelisering på gata. Ble en helt med alt fra godis og film, til nachspiel på Smelteverket til 4 natt til søndag. Herlig!!!



Det er veldig veldig mye jeg kunne sagt om turen til Levanger, for det skjedde veldig mye der! Fredagen var jeg med ei jente som heter Elisabeth, fra bibelskolen, ute i Verdalen og lakk litt himmel. Først traff vi en eldre dame som hadde skulderbetennelse og hadde store smerter, etter bønn forsvant all smerte og vi fikk lov til å fortelle henne at hun var Guds datter selv om hun nok sikkert hadde både barn og barnebarn også. Hun ble veldig møtt, og ønskte at vi skulle be for hennes mann også som hadde KOLS.

Videre traff vi tre gutter på 10 år, hvor vi fikk lov til å be for han ene som hadde dårlig syn. Da vi var ferdig var gutten litt usikker på om det var blitt bedre men han skulle sjekke det ut videre utover dagen. Det som er ekstra spesielt med dette er at da vi var ferdige å be forteller de to andre guttene at da vi ba så de en skygge gå fra hvor vi sto og opp til himmelen. Fantastisk. Så vi sporte om de ønsket å kjenne Guds nærvær og kraft, noe de gjorde! Så der sto de, tre gutter på 10 år på en parkeringsplass i Verdalen og fikk kjenne Guds kraft i hendene og i magen. De ble helt satt ut. Flotte gutter!!

Da vi skulle dra hjemover traff vi en gutt på Coopen som satt med buksa trekket opp over kneet. Word of observation - så jeg spurte om han hadde smerter. Det hadde han, og jeg fikk lov til å be for han. Smertene forsvant helt, og både han og kjæresten ble ganske satt ut. Fikk lov til å fortelle dem at Gud digga dem. Gud er ql!

Fra lørdagen har jeg lyst å fortelle om to ting, selv om jeg kunne ha fortalt mye mer. Hadde en demonstrasjon av "En smak av Himmelen på 45sekunder" Da vi var ute på kvelden kom det en gutt gående, jeg spør om han har vondt i kneet - det hadde han ikke, men han hadde smerter i hoften. Jeg spør om han ønsker å bli frisk. Det gjør han selvfølgelig, og jeg spør om jeg kan få lov til å be for at smerten skal gå bort. Etter bønn forsvinner all smerte, gutten blir overlykkelig - klemmer meg, og er like fort borte som han kom. Det er digg altså. Smak av himmelen på 45 sekunder. Fikk heldigvis fortalt han hvem som fiksa hofta hannes før han stakk! hehe

Jeg og Daniel Sæbjørnsen var på tur tilbake til Smelteverket, hvor vi hadde base den kvelden da vi kom over en ungdomsgjeng. For å ikke gjøre fortellingen altfor lang og detaljert ble en lilletå, albue, rygg, kne? og kne delvis eller helt helbredet. Vi fikk pratet masse med flere av de ungdommene som var der, og vi fikk lov til å profetere (ord til oppmuntring, trøst eller formaning) inn i livene deres. Spesielt en jente ble sterkt møtt av Pappa Gud sin kjærlighet, og dagen etterpå fikk jeg en post på facebook der det sto noe som "Takk for igår, det betydde mer for meg en dere aner. Hils Daniel og si at kneet mitt er mye bedre, utrolig nok!". Gud er bare så god og full av kjærlighet. Det er så fantastisk å se mennesker få møte Pappa Gud sin kjærlighet ute på gata, en helt vanlig lørdag.

Bortsett fra dette storkoste vi oss med iPad og gamle kjente. Herlige mennesker, herlig plass, herlig Gud. kjærlighet


KJÆRLIGHET!

Helt til slutt har jeg lyst å sende med en snacksbit fra da vi hadde team i Alta. Her hører du et vitnesbyrd om ei dame som ble helt helbredet fra leddgikt!

1 kommentar:

  1. SÅÅ kjekt å ha dere her!! velkommen tilbake, fine du!! <3

    SvarSlett