søndag 4. desember 2011

JUL, NÅDE OG SNACKS!


Dagene flyr, og vi er allerede kommet inn i den fjerde dagen av Desember. 2 søndag i advent. Underkant av to uker til jeg er hjemme i Alta by. Må innrømme det at jeg begynner å få mer og mer hjemlengsel nå, ettersom reisen hjem begynner å nærme seg. Over tre måneder siden jeg var hjemme sist, så det er jo faktisk en god stund siden.

Jul i gågata

Fikk pakke fra mamma her i slutten av november, og i den pakken var det en HERLIG julekalender til meg! Med små søte pakka helt til den 16. des, for da drar jeg hjem! det er så koslig. har hatt denne julekalenderen siden jeg var bitteliten. tusen takk mamsen for at du e så søt!

julekalender med nissefar i midten!


For tiden har vi lest en bok som heter "Vandre i Guds nåde" - radikal bra bok, som virkelig er verdt å lese. Noen små åpenbaringer og snacksbiter får dere her;

  • Bare Kristus kan leve kristenlivet. Jesus brøt ikke loven for to tusen år siden, men oppfylte den. Når han lever sitt liv gjennom oss idag, kommer Han til å oppfylle budene i det nye testamentet.
  • Å tilgi oss vår synd er ikke det viktigste for Gud, akkurat som at mennesket ble skapt for å bli frelst...?
  • Nåden tilbyr ett liv, ikke bare tilgivelse eller en død religion
  • Når man innser hva nåden virkelig er blir ikke lengre bønnelivet ditt en handling, men en holdning
  • " Du er ikke bare en synder, frelst av nåde. Du er hellig, og du har Jesu liv som kjerne i ditt vesen. En synder, frelst av nåde, bruker tiden på å forsvare seg mot djevelen. En som er trygg på at han er hellig, går til angrep. " utdrag fra Vandre i Guds nåde.
Nå skal vi lese en bok som heter Guds Generaler, som omhandler om kvinner og menn som preget vekkelseshistorien på verdenbasis, i det 20.århundret. Blir spennende julestoff! Boka er på 395 sider så her er det bare å henge i ;)


Igår tygde jeg litt på 1 Peter. 3:9 - i min oversettelse står det "så dere ikke gjengjelder ondt med ondt eller hån med hån, men heller velsigner, da dere vet at det var dette dere ble kalt til, for at dere skal arve velsignelse"
- Tenk at vi er KALT til å velsigne mennesker. Da jeg ba litt over det var det akkurat som at det gikk opp for meg hva det egentlig betyr. Vi er kalt til å gjøre godt. For et privilegium da folkens! Der jeg sto å bakte lefser følte jeg meg plutselig skikkelig privilegert. Jeg er utvalgt til å være en som gjør godt. til å bringe godhet til mennesker. til å gjengjelde vondt med godt. til å velsigne mennesker rundt meg. Har egentlig ikke så veldig mye mer å si rundt det, men når Den Hellige Ånd kommer og gir oss innblikk i hva Bibelen egentlig forteller - så blir det liv vet du! Og det var akkurat det det ble for meg i dette bibelverset. Det ble til liv!
"men heller velsigner, da dere vet at det var dette dere ble kalt til" !


Tygg litt på den du!



Som en ekstra snacks idag så får dere *trommevirvel*

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

Talen til Daniel, som jeg nevnte jeg skulle legge link inn til når den kom ut. Så er du interessert i å høre om det å være en Josva og Kaleb generasjon, og hvordan ha en verdens forvandlende livsstil kan du trykke HER.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar