onsdag 31. august 2011

Dance with me, lover of my soul - to the song of all songs


Da var man hjemme fra et herlig 1,5 døgn i Øygarden på Skjærgardsheimen leirskule! Flott og koslig plass, hvor jeg virkelig har storkost meg. Været var sånn hippsomhapp, men med en stor stue hvor vi hadde undervisning, lovsang og generell kos gjorde det ingenting! Men skal likevel sies at det ble litt leking in the rain! Moro moro! Det kommer bilder lengre ned som beskriver mye av hvordan oppholdet har vært!
Vi forsatte med Guds farhjerte undervisningen, med Peter og Fredrik. Det her er et veldig viktig tema for veldig
mange, også meg - og jeg fikk kjenne at det har startet prosesser i meg. Det er ikke alltid ting kjennes godt ut når Gud gjør ting, men det blir alltid bra og godt tilslutt! Det er godt!
Fredrik underviste blant annet om at
- hvis ikke Gud er kjærligheten i livet ditt, vil jakten på kjærlighet bli gud i livet ditt.
- vi er skapt for relasjon, og ikke religion.
- vi er skapt for å erfare Guds kjærlighet. Jesus kalte Gud kun for "Far" en gang, og det var da han hang på korset. Ellers kalte han han for Abba, som betyr Pappa. Vi er skapt for å ha en relasjon. Far = distanse - Pappa = relasjon
- Jesus peker på relasjonen til Gud. Han vil at vi skal erfare Han på samme måte som han selv gjorde.

Peters undervisning gikk mer på det å erfare Gud, praktisk. Likevel var det et par gode stikkord jeg har lyst å dele med dere
- Den største manifestasjonen er himmelen på jorden, gjennom deg!
- Hvilken sannhet lever du ut i fra? ( Vi trenger ikke be "i Jesunavn" for vi kommer i Jesu navn.
Det har vært en helt utrolig tur med en helt fantastisk gjeng! Liker folk bedre og bedre, og undervisningen er topp! Her skal dere få noen gode smakebiter av hva jeg har opplevd! Bildene er tatt fra Rebeccas kamera.

Linda og Cathrine

Miriam og Tine

Sindre, Ingrid, Ragnhild, Lasse og Eimund

Samuel og Daniel

Margit, Sol-Marita og Ingrid

Her har dere Veienkullet 11/12! Her har vi blikjent leker! Denne heter Blitzeren, og vi leker at vi er demonstranter som lenker oss fast. Casen er at "politiet" skal prøve å løsrive oss, mens vi holder fast på hverandre så godt som bare mulig. Endte i mange svette intime situasjoner! Et lite tips også i forhold til den her leken; hvis du ikke har på deg dongribukse, men en bukse som skal knytes i livet etc. STRAM DEN GODT!

Her er det vell gjerne Daniel, David og jeg som holder fast på det som er godt, mens Linda, Ragnhild, Miriam og Synne prøver å løsrive oss fra hverandre!


Her får dere en liten smakebit av tillitsleken vi hadde også! Her skulle vi rett og slett bare sleppe oss tilbake i henderne på våre gode fellowstudents and teachers. Jeg er faktisk stolt over meg selv, jeg gjorde det jeg også! (etter ett par min. nøling)

Joda, denne var moro den også!! Her var oppgaven at vi skulle bære Ingrid opp trappen, og ned over en vegg, og under en stang - uten at hun skulle være borti NOE som helst (bakke, vegger, gelender etc. ) Det gikk... ;)

Neste oppgave gikk ut på å bære henne, med de samme kriteriene som i oppgaven over, inn frontruta - ut gjennom et valgfritt sidevindu - inn bakdøra og ut hoveddøra. Det gikk også... :b

Last and final oppgave gikk ut på å få alle i laget over denne stokken uten at de kunne bruke føttene. Likevel var det en fra laget som kunne bruke føttene, og resultatet ble som vist på bildet! Mye artig!

Lekinga og teamarbeidet var artig! Vi hadde aktiviteta både mandag og tirsdag. Alt fra stafett til klappelek på gulvet. Flott og variert og noe for enhver smak! Det har iallefall i sin helhet klart å gjøre at jeg har så gangsperre som jeg sikkert ikke har hatt på mange måneder. Men det e jo... flott det! Resulterer jo i at jeg forhåpentligvis får noe massasje! Hehe. Har som sagt vært en flott tur! På tilbake turen fikk jeg sett godt på naturen og landskapet, og det var virkelig noe for seg selv. Fredrik, en av våre lærere, sa at man kjører over 20-30 bruer for å komme ut til stedet vi befant oss på. Rett etter vi hadde startet tilbake fikk jeg også æren av å se et hjortepar! Noe mer majestetisk enn det er det lenge siden jeg har sett! Ja, som sagt. Turen var virkelig et ess!

Dagen idag har i korte trekk gått til matinnkjøp, soving, middagslaging, avslapping, vasking og diverse andre småting. Har to ting til jeg har lyst å dele med dere før jeg avslutter hele denne lange seansen med å skrive blogg (som tok mye lengre tid enn jeg hadde planlagt). Den første tingen er at da jeg var på Rema 1000 og blant annet åpnet pakken som min mor hadde sendt med litt gjenglemte ting, fant jeg en lapp hvor det sto Flyttegave på. Taramtamtamtam! ET DIGITALT KAMERA! i love my mom! helt fabelaktig! Nå trenger jeg ikke ta bilder kun med mobilen lengre, men har et fantastisk kamera som jeg kan overføre bilder over til pcn med! I love it! TAKK mamma!
Second thing; Da jeg gikk hjem fra butikken idag med to fulle handleposer slo det meg at jeg ikke vil leve et kristenliv som ikke gjenspeiler Guds kjærlighet for mennesker rundt meg, og i det samme sekundet pekte Gud ut en dame til meg med et kunnskapsord. Etter litt om og men stoppet jeg henne og spurte henne om hun hadde problemer med hørselen. Hun svarte nei. Jeg fortalte henne hvem jeg var og hvor jeg kom fra, og hvorfor jeg hadde spurt henne om dette. Det viste seg etterhvert at hun faktisk hadde tinitus, og at det kom frem i stressende situasjoner! Jeg fikk lov å be for henne, og det viste seg også at hun var kristen -så hun syns det var veldig oppmuntrende og da jeg gikk der i fra etter en god klem, syntes faktisk jeg også at de fem minuttene hadde vært veldig oppmuntrende! COMEON! Gud er så god! Og vi er kalt til et overnaturlig kristenliv som inkluderer tegn og under, profetier og kunnskapsord, KJÆRLIGHET!!! Og med det er takker jeg for ikveld og sier vi snakkes ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar