tirsdag 23. august 2011

fortsatt første dagen i resten av mitt liv!


for en flott dag hva?! Rett før jeg, Sol-Marita og Rebecca hadde tenkt å dra til skolen, og ut til byen fikk jeg telefon fra en herremann som jeg, etterhvert, skjønte hadde ett par senger + diverse å
levere til oss. Bergensk over telefon er ikke bare bare! Etter litt kløning opp trappa (som er buet) fikk vi sengene inn på rommene og vi var klar til å hente gjeldsbrevet på skolen! ÅH det gjorde godt i hjertet å se alle sammen. Kjente virkelig at hjertet mitt er på rett plass nå, selv om jeg savner mennesker hjemme! Det blir et fint år! Etter litt henging med lærer og stab + henting av gjeldsbrevet tok vi fotan fatt å gikk til bybanen stoppested "Wergeland". På turen på bybanen fikk jeg av livets tilfeldigheter litt plaster på hjemmelengselsåret da vi stoppa på et stopp som het Kronstad! Det var faktisk litt koslig. Både jeg og Sol var ikke trege med å drege frem mobilene for å dokumentere hendelsen. Dagens første fotohendelse! Videre kom vi frem til selve byen. Det var så deilig! Byen er en flott by, og jeg gleder meg til å gå å utforske på egenhånd! Men hittil er det veldig fint å ha Sol med som en guide. Er enda retningsforvirra når det gjelder hvilken vei diverse ting er.. Men har jo rett og slett bare bevegd med utenfor døra på mine to sko idag, til skolen - så regner med at etter litt mer gange kommer ting seg! Som to turister drev jeg og Rebecca og tok bilder av folk og fe, og park og hus. Her ser dere to av resultatene av det;


meg og sol på marken




nydeligt

Etterhvert havnet vi på Fretex for å €blant annet se etter noe møblement til meg. Manglet hovedsakelig stol og et bord/kommode. Plutselig kommer jeg over en søt grønn stol som var slik jeg hadde sett for meg! God, dyp, myk, og en følelse av at man blir o
mfavna når man sitt i den. Trygghetsfølelse! og det beste av alt var at den kun kosta 150,- ! Da æ likevel va usikker på om den kosta 150,- eller 750,- på grunn av dårlig 1-tall sporte jeg mannen som jobba der, og han sa at jeg skulle få den for 50,- FEMTI kroner. HÆ?! Like mye som jeg betalte for to frimerker og en softis med strø på, på 7eleven! SOLGT mann, SOLGT! Så vi knødde stolen ut på gangfeltet mens vi ventet på at Margit skulle komme med den lille søte bilen til Sol. Etter litt nedlegging av seta og sånt så fikk den plass, som hånd i hanske. Løvs it! Mens vi venta på Margit tok jeg likegjerne meg en prøve sitt i stolen!

like a boss


Ikveld har jeg lest litt videre i "Når himmelen inntar jorden" som skal være ferdig lest og skrevet rapport om til fredag. Still got a little time, så bare jeg er strukturert og leser en del hver dag nå så går nok det også bra! (muntre seg selv opp) Imårra begynner iallefall skolen, og det blir spennende! Har faktisk ikke så veldig mange forventninger, jeg bare gleder meg til å bli kjent med mennesker og få lov til å være meg selv og bare få kjærlighet!! Ååh, kjærlighet.. Jeg liker kjærlighet. Og nu skal jeg faktisk i kjærlighet til meg selv legge meg, så jeg får 8 timers søvn. i Ny senga mi! Har sovve som et barn de to siste nettern, og regne med det blir bedre nu når jeg har seng - så er nok i tipp topp shape imårra tidlig skal dokker se! Dagen idag har vært kjempe fin. Flotte menneska jeg bor med, flotte mennesker som bor i byen jeg bor i og livet er flott. Jesus velsigner!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar