onsdag 24. august 2011

på rett plass, til rett tid, med de rette folkene!


First day of school! Med navneskilt og infoperm gikk dagen som smurt! Dagen idag var fylt med litt rektorsnakk, inspektørsnakk og stabsnakk, hovedsakelig. Atpåtil var det en fin lovsangsstund. Hver morgen 0830 er det lovsang. Jeg kjenner hjertet mitt gleder seg! Imårra er det rett på undervisning, hvor tema "Guds farshjerte" med Sverre

Bjørnhaug/rektor er fokuset. Dette blir også fokuset på "Bli kjent turen" vi skal ha mandag til tirsdag. Gud har for lenge siden fortalt meg at dette er noe han ønsker å jobbe med i meg, så jeg kunne ikke vært mer fornøyd med hvilket tema vi begynner med. Jeg kjenner allerede at han har begynt å forberede hjertet mitt. Jeg kjenner jeg er på rett tid, på rett plass med de rette menneskene. Jeg har troa på at det blir et år hvor Gud skal ruste meg opp, og fikse ting i meg som treng å bli fiksa! Det her blir et bra år. Ja, det blir det! Vi ble hengende igjen en god stund på skolen, bare å mingla med folk man skal bli godt kjent med det her året som kommer! Men, veldig ulikt meg, så dro jeg (og Tine) hjem først av alle oss som bor i Svaneviksveien - jeg var rett og slett helt utslått! Så da jeg kom hjem la jeg meg bare på senga og sov litt. Det er litt moro, for jeg sover så utrolig godt i den senga her, og i det huset her. Sov i første omgang kanskje en halv time, men føltes ut som 2 lange timer. Sovna igjen kanskje ett kvarter, og føltes ut som en times søvn. Deilig!
Ellers idag har dagen gått til litt pjusk på rommet. Fått hengt opp en korktavle og plakat med noen fine bilder og ord på og diverse, jeg har vaska rundt på kjøkkenet, laga middag og hatt kosestund med mine fine huskamerater! Jeg trives! og jeg trives bare mer og mer på rommet mitt også ettersom ting kommer på plass. Nå mangler jeg en tvbenk/kommode/gulvhylle med lagringsplass - og to hyller som jeg kan henge på veggen, inkl. noe annet smått som nytt dynetrekk og et teppe til å ha over godstolen etc. Ikveld har jeg også lest videre i "Når himmelen inntar jorden" - god bok! men tung å fordøye! Nå skal jeg rett og slett legge meg. Årets første virkelige skoledag begynner imårra, og jeg er allerede 1 time forsinket for å få min 8 timers lange skjønnhetssøvn! Men, la gå - for denne gang! Avslutte med å poste noen bilda av meg og Tine på spaserturen hjem, og et panorama bilde av utsikta mi fra vinduet på rommet! ciao!


Meg rett utfor huset

Tine litt borti gata


The view from my room


3 kommentarer: