torsdag 22. september 2011

I was ashamed, you called me beautiful!


God dag godtfolk! Dagene flyr, og nå er det straks helg igjen! (UGG!) Fredag imårra - som betyr første teamtur for Veienkullet 11/12 ! Jeg har fått æren av å dra til saftbygda Sogndal som ligger omtrentlig 3,5 time fra Bergen, sammen med rundt 10 andre. Ettersom jeg har skjønt har det vært team der tidligere, så det blir spennende å ta stafettpinnen videre! Er ikke lagd no detaljert plan over hva som skal skje - eneste vi vet er at vi skal ha fellesskap sammen, og treffe mennesker i Sogndal for å lekke litt himmel! Seems like a good plan for me! Om jeg må si det selv, så ser Sogndal nokså koslig ut! Regner med det kommer et flott innlegg etter jeg er kommet hjem på søndag.



Ellers kan jeg jo fortelle at det regna idag. Hører ryktene sier at det haglet også, men det har ikke jeg fått med meg. Dette var iallefall synet mitt da jeg var på tur hjem fra skolen. Man burde ha støvler med meg konstant i veska. Ja - er nødt å kjøpe meg ett par snasne småstøvler som jeg kan ha med meg overalt. MEN som arbeidsmannen som jobba ute sa til meg, rett etter jeg hadde tatt det bildet rett nedfor her; "Jaja, no blir det billig strøm då! " Amen broder!


let it rain, open the floodgates of heaven

Klissbløt!


I det han mannen sa det til meg fikk jeg plutselig en "aha-opplevelse" på hvordan man kan velge å håndtere situasjoner. Vi har hatt mye undervisning om det å leve utifra den himmelske-verden/de himmelske sannhetene, og ikke plett utifra vår - hvor omstendighetene styrer alt. For å ta et eksempel; Jeg står opp om mårran og kjenner virkelig at jeg skulle ønske at jeg kunne sove lengre, i det jeg ser på klokka oppdager jeg at jeg har forsovet meg og det er 10 min til skolen begynner. Jeg rekker ikke spise, pusse tenner eller noe før jeg må springe ut døra. I det jeg går ut døra kommer det en bil kjørende, og siden jeg bor i Bergen regner det selvfølgelig, og det spruter flere liter med vann over hele meg i det den kjører forbi. Når jeg løper til skolen kommer jeg atpåtil på at jeg har glemt bibelen hjemme, og kommer også på den regninga jeg skulle ha betalt på onsdag på 1000,- men som jeg ikke har penger til akkurat nå. Da jeg kommer til skolen er klokken 09.35, og døra inn til lovsangen er stengt. Vips, to valg - Skal jeg sette meg ned ved en pult og syns synd på meg selv fordi jeg har hatt en dårlig start på dagen, og fordi det føles ut som min verden raser sammen - eller skal jeg løfte hendene og takke Gud for at "dette er dagen som Han har skapt"? Er det oss eller han det er skiftende skygger hos? Ikke hos han iallefall. Vi kan lese i Jakob 1:17 at hos han er det ingen forandring eller skiftende skygge. Han elsker oss og ønsker å ha fellesskap med oss like mye hver dag. I samme verset leser vi også at all god gave kommer fra Han. Er ikke Han da verdig vår lov og pris selv om ting rundt oss stormer? Eller er omstendighetene våre større enn Gud? Halleluja?! ;) Dette har vi hatt en god del undervisning om i det siste, og det kom litt til meg på turen hjem idag! Viktige saker! Takk mr. arbeidsmann!

Videre har jeg bestilt flybillett til Oslo den 15okt! 15-23 okt. er det nemlig tid for ukesteamtur for Veienkullet 11/12, og jeg skal til Oslo med Steinar og co! Gleder meg til å henge med folket i en mindre gruppe en hel uke. Blir spennende og utfordrende! Steinar er beintøff, i flere betydninger! hehe!


Siden jeg har facebookpause har jeg ikke fått fulgt no særlig med på hva som har skjedd i det sosialeliv, andre steder enn i Bergen, i det siste - men en ting har jeg fått med meg, og det er at det er startet opp en gruppe som heter " Du vet at du har gått på Veien Bibelskole når... " Denne er egentlig lukket så jeg skal ikke dele altfor mange sitater med dere, men er noen som har skrevet inn noen knallgode som har kommet meg for øret som jeg bare MÅ dele! ;)
- Du vet du har gått på Veien bibelskole når du føler du må si "Kom Hellige ånd" før du skal dele et vitnesbyrd eller forkynne.
- Du vet du har gått på Veien bibelskole når du måler Guds nærvær i etter når Steinar tar av seg capsen.

Skal du høre flere er du nødt å begynne på Veien Bibelskole til neste høst! ;)

Kan jo også såvidt nevne at vi har begynt med profetisk kunst på skolen! Vi har lerret som vi maler på mens vi hører på lovsang og er i Guds nærhet. Første dagen var igår, og jeg fant ut at jeg likte det skikkelig mye! Så idag har jeg kjøpt tre lerret så jeg er klar til å kjøre på videre! Har endelig også fått kjøpt det banneret jeg skal henge på skråveggen med teksten "His banner over me is love" på! Regner med at bilder av alt dette kommer fortløpende!

Avslutningsvis har jeg bare lyst å avklare det at ordet "kristen" ikke er synonymt med "kjedelig". Å være kristen handler ikke om å sitte pal i benkeradene hver søndag og å synge samler - ja, det kan være fint og flott - men hvis det ikke bærer god frukt er det ikke det man er skapt for! å være kristen er ikke en religion, men en relasjon! En relasjon med Pappa Gud hvor det er overflod, som igjen gjør at man kan gå ut å lekke himmel (som jeg har nevnt tidligere)! Ønsker bare å vise denne filmsnutten av "En smak av himmel" - som er JesusFellesskapet som på fredager fra 3 til 5 er ute i byen og møter mennesker! Det å være kristen er spennende
COMEON! I'm preaching myself happy!





Snakkes over helga! Have a blast everyone!
KJÆRLEIK!

4 kommentarer:

  1. Du e no så flink å skrive at du verden ;))

    SvarSlett
  2. som i å ordlegge meg, eller å oppdatere bloggen? ;) hehe! men takk anyways! :b

    SvarSlett
  3. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  4. Kort og godt: GENIALT :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

    SvarSlett