mandag 19. desember 2011

Det er vinter, det er mørkt OG det er.....

Ferie!!!

HEI allesammen. IGJEN, altfor mange dager siden jeg sist skrev noe her, men det har virkelig gått i ett siden sist. De siste dagene på skolen var fantastisk. Mens alle andre avslutta skoleåret med eksamener og diverse prøver hadde jeg en helhetssamtale/sozo hvor Gud virkelig viste og lærte meg veldig mye om meg selv. En slik samtale er ofte veldig personlig så ønsker ikke gå så veldig dypt inn i det men på www.bethelsozo.com finner du mye info om denne typen samtaler.

" Sozo-ministry er en unik indre helbredelse og befrielse tjeneste hvor hovedmålet er å komme til roten av de tingene som hindrer din personlige forbindelse med Faderen, Sønnen og Den Hellige Ånd. Med en helbredet forbindelse med Faderen, Sønnen og Den Hellige Ånd kan du vandre i den skjebne som du har blitt kalt inn i.

- Sozo er en indre healing / befrielse tjeneste
- Sozo er enkel, rask, Ånds ledet og effektivt
- Sozo finner problemer i løpet av minutter i stedet for år
- Sozo hjelper helbrede ditt forhold med Gud slik at du blir i stand til å oppfylle din det du er kalt til
"

... og andre halvdel av siste skoledag bestod av løvenes konge! moro å se den igjen, spesielt siden man nå ser med litt andre øyne i forhold til handlingen i filmen enn man gjorde før. Hvordan Simba er nødt å finne sin identitet som kongelig igjen, og hvordan Scar prøver å overta tronen og skaper avstand mellom Simba og hans pappa Mufasa. Mye å ta av, og som er koblet opp til det profetiske - koblet opp til Guds rike.



Torsdagskveld hadde vi juleavslutning hos Jorunn i klassen. Det var veldig koslig, med masse herlige mennesker, flott underholdning, god mat og futt! Her får dere noen smakebiter i en liten bildeserie, fra kvelden.









...Virker som at blogg.no er litt ustabil at the moment, så jeg får redigere litt når ting har blitt fiksa - men til da får dere ta til takke med det dere får! ;)

Det har vært flott å komme hjem! - men har gått ganske i ett siden jeg kom. Så imårra skal jeg sove til jeg våkner - og tvinge meg til å sove enda litt mer. Moro å henge med gamle venninner, som man ikke har sett på opptil 8mnd! Hittil har jeg vært på Møtepunkt, som er ungdomsarbeidet i Filadelfia, Alta - menigheten jeg går i her hjemme i Alta. Jeg har vært på familiebesøk, brukt en hel dag med min herlige gudsønn, vært en god del i sentrum på butikkene og kjøpt julegaver (både til meg selv, og andre), jeg har kjørt meg tur alene (rakk aldri bli turen til Skaidi før bilen begynte å lage ulyder..) hatt kvalitetstid med venner, også i bil ;) vært ute å danset, sovet borte to netter hos gode venninner, vært på møte og sett film, og såvidt slappet av foran tven! Stikkordsform for juleferien min så langt! tankene videre er gjøre ferdig julegavene, slappe av - og imårra har en venninne av meg invitert på Førjulskveld, så da blir det julekakebaking, film og kos. Men før den tid skal jeg sove godt i senga mi, lenge... Skal prøve å være flinkere å skrive under ferien!

... er nødt å ta meg tid til å lese litt i Guds generaler også - har omtremt 300sider å lese i jula. Er ikke at den ikke er interessant, for DET er den - men er veldig mye annet som også er interessant og som man ønsker å bruke tiden på her oppe i nord så vi får se!
En annen ting som er litt artig er at dagene virker så veldig mye lengre her enn de gjør nede i Bergen. Idag sov jeg til 11, men da klokka bare var 2 følte jeg klokka var rundt 17-18, fordi det var bekkmørkt ute. Ser ut til at ferien kan vare lenge! hehe! dette liker vi!


Bortsett fra det så har jeg bare lyst å oppmuntre dere med at Pappa Gud er økonomiens Gud. Han fikser :)

Matteus 6, 24 - 34

"24. Ingen kan tjene to herrer. For enten vil han hate den ene og elske den andre, eller han vil holde seg til den ene og forakte den andre. Dere kan ikke tjene både Gud og mammon. (Mammon: Arameisk ord for penger og rikdom). 25. Derfor sier jeg dere: Vær ikke bekymret for livet, hva dere skal ete og hva dere skal drikke, heller ikke for legemet, hva dere skal kle dere med. Er ikke livet mer enn maten, og legemet mer enn klærne? 26. Se på fuglene under himmelen! Ikke sår de, ikke høster de, ikke samler de i hus, men deres Far i himmelen gir dem føde. Er ikke dere langt mer verd enn de? 27. Hvem av dere kan vel med all sin bekymring legge en eneste alen til sin livslengde? 28. Og hvorfor er dere bekymret for klærne? Legg merke til liljene på marken, hvordan de vokser! De strever ikke og spinner ikke! 29. Men jeg sier dere: Selv ikke Salomo i all sin prakt var kledd som en av dem. 30. Men kler Gud slik gresset på marken, det som står i dag og i morgen kastes i ovnen, skal Han da ikke meget mer kle dere - dere lite troende? 31. Vær derfor ikke bekymret og si: Hva skal vi ete? eller: Hva skal vi drikke? eller: Hva skal vi kle oss med? 32. For alt slikt søker hedningene etter. Men deres himmelske Far vet at dere trenger alt dette. 33. Søk da først Guds rike og Hans rettferdighet, så skal dere få alt dette i tillegg! 34. Vær da ikke bekymret for morgendagen, for morgendagen skal bekymre seg for seg selv. Hver dag har nok med sin egen plage. "

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar