søndag 1. januar 2012

FLYPLASS volum 1.

Da satt jeg på Alta flyplass og er, så mye som det er mulig, klar for Bergen! Har vært en kjempe flott ferie med masse god mat, venner, familie, avslapning and more! Føler på mange måter at jeg skal flytte enda en gang, men denne gangen vet jeg hva jeg flytter til. (og det er GLEDE!) Har dessverre blitt veldig lite blogging de siste to ukene, men jeg har rett og slett ikke hatt det så veldig mye i tankene. Tro det eller ei! Imårra på den her tiden er jeg på skolen og har vært der i 2 timer. Gleder meg kjempe mye til å komme tilbake til Bergen, til skolen, huset, jentan, vennan! Blir bra. Er veldig spent på hva dette året byr på, og har lyst å posisjonere meg for det! Har egentlig ikke så veldig mye fornuftig å skrive her i den her omgangen. Tenkte bare jeg skulle informere mine trofaste lesere, som er blitt flinkere til å kommentere ;), at jeg lever i beste vellgående and is heading back to Bærgæn! Her skulle det egentlig kommet et flott bilde av meg på Altaflyplass men blogspot godtar visst ikke mine iPad bilder. Så det får bare være. MEN kan jo slenge med noe moro jeg fant på Ikkepedia.no om Bergen.

  • For å bli en bergenser må man klare å drepe en elg med en paraply. Dette er en gammel tradisjon som man kan finne røtter helt tilbake til 1600-tallet. I ettertid har elgen skjønt dette, og har emigrert til Østlandet.
  • Paraplyer blitt sett på som hellige, og alle bergensere går til paraplyautomatene og ber hver søndag.
  • Bergensere burde oppbevares i akvarium hvis de flytter fra Bergen.
  • Sommeren i Bergen treffer oftest på en onsdag.
  • Bergensere blir ikke kalt bergensere pga deres opphav/bosted i Bergen, men av deres evne til å bære gensere
  • Bergen er en egen nasjon, men Norge hevder at det tilhører de.
  • I Bergen sin egne religion betyr "Gullet e heme" det samme som "Halleluja" i Kristendommen og "Allahu Ahkbar" i Islam.

Ses ;)

1 kommentar:

  1. God tur trinemor, og lykke til i bergen!

    Klæm fra tante sølvi

    SvarSlett